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 "Sometimes dreams can come true,  but they may be too true to be
good."
                                         Jazz Police (Dutch band)


             ST NEWS ADVENTURE SOLUTION: "DARK SEED"
                        by Math Claessens

 DAY ONE:

 ENTER   THE   BATHROOM   (SECOND   DOOR   ON   THE   RIGHT)-TAKE
ASPIRIN(BEHIND  THE MIRROR ABOVE THE WASH STAND)-TAKE  A  SHOWER-
LEAVE  BATHROOM  LEFT-NOW  WAIT HERE  UNTIL:  1:THE  DOORBELL  IS
RINGING OR 2:  THE PHONE IS RINGING-IN MY CASE THE DOORBELL  GO'S
FIRST  SO:ENTER THE LEFT DOOR-WALK DOWNSTAIRS AND OPEN THE  FRONT
DOOR-AFTER YOU HAVE SEEN THE PACKAGE  ENTER THE STUDY (LEFT  FROM
FRONTDOOR)-TAKE  BLUE PRINT (NOW YOU HAVE A MAP FROM THE  HOUSE)-
LOOK AT THE BLUE PRINT (SEE THE SECRET PASSAGE)-NOW PUSH THE BOOK
IN  THE  BOOKCASE (RIGHT UNDER IN THE SCREEN)-YOU HAVE  OPENED  A
SECRET  PASSAGE-ENTER THE SECRET ROOM AND CLIMB UP-TAKE  ROPE-NOW
OPEN THE SECRET PASSAGE HERE AND WALK THROUGH THE SECRET PASSAGE-
YOU'RE  IN  THE  BEDROOM-GO THROUGH THE  BATHROOM  TO  THE  OTHER
BEDROOM-SEARCH  THE POCKETS FROM THE TRENCHCOAT-TAKE SMALL  PIECE
OF  PAPER  FROM THE POCKET-LOOK AT THE PIECE OF  PAPER-LEAVE  THE
ROOM  THROUGH  THE LEFT DOOR-WALK THROUGH THE  BATHROOM  TO  YOUR
BEDROOM-LEAVE  THE BEDROOM THROUGH THE LEFT  DOOR-DOWN-ENTER  THE
RIGHT  ROOM-TAKE  THE LETTER FROM THE MIRROR-LEAVE  THE  ROOM-NOW
OPEN  THE  FRONT DOOR AND LEAVE THE HOUSE-TAKE  THE  NEWSPAPER-GO
BACK INSIDE-NOW THE PHONE MUST RINGING-UP-ENTER YOUR BEDROOM  AND
TAKE THE PHONE-GO DOWN AND LEAVE THE HOUSE-IN FRONT OF THE  HOUSE
GO  A  LITTLE BIT TO THE RIGHT,JUST ENOUGH SO THAT YOU  CAN  WALK
NORTH,BEHIND THE HOUSE-ENTER THE GARAGE-OPEN TRUNK FROM THE  CAR-
LOOK  IN TRUNK-TAKE CROWBAR-ENTER CAR-OPEN GLOVEBOX-TAKE  GLOVES-
YOU  CAN LISTEN TO THE RADIO IF YOU WISH-LEAVE CAR-LEAVE  GARAGE-
WALK  WEST-IN FRONT OF THE HOUSE:E-E-ENTER FOODMARKET-GIVE  MONEY
TO  THE MAN-TAKE A BOTTLE OF SCOTCH-NOW YOU GET A CARD  FROM  THE
LAWYER-WALK  OUTSIDE-E-E-ENTER LIBRARY-TAKE THE HAIRPIN IN  FRONT
OF CLICK ON TH WOMAN-YOU GET A BOOK-NOW CLICK THE LIBRARY CARD ON
THE  WOMAN-ENTER THE DOOR LEFT FROM THE DESK-ENTER ROW C-PICK  UP
THE GREEN BOOK IN THE BOTTOM ROW-LOOK AT THE PAPER THAT FALLS OUT
THE BOOK-LEAVE ROW C-ENTER THE DOOR LEFT-LEAVE LIBRARY-W-W-W-W-W-
IN  FRONT OF THE HOUSE-W-FOLLOW PATH NORTH-ENTER  CEMETERY-FOLLOW
PATH  EAST-WALK  TO  MAUSOLEUM-PRESS THE  LEFT  BUTTON-PRESS  THE
MIDDLE BUTTON-PRESS THE RIGHT BUTTON (REMEMBER THE PAPER FROM THE
BOOK)-ENTER  THE  MAUSOLEUM-ENTER THE DOOR IN THE  WALL  (NORTH)-
EXAMINE  THE  URN FROM JOE TUTTLE,BELOVED  BUTCHER-NOW  YOU  HAVE
FOUND  THE CLOCK KEY-NOW GO BACK TO THE  HOUSE-ENTER  HOUSE-ENTER
THE LIVING ROOM RIGHT-WALK TO THE CLOCK-OPEN CLOCK WITH  KEY-READ
MESSAGE-GO  UPSTAIRS-CLICMB LADDER-MOVE THE RIGHT TRUNK-MOVE  THE
RIGHT  TRUNK-MOVE  THE  RIGHT TRUNK-TAKE THE  POCKET  WATCH  (WAS
BEHIND TRUNK)-USE CROWBAR ON THE TRUNK-LOOK IN TRUNK-TAKE  DIARY-
LOOK DIARY-WALK TO THE BALCONY-USE THE ROPE ON THE  GARGOYLE-WALK
INSIDE-DOWN-ENTER  YOUR BEDROOM LEFT-OPEN THE  SECRET  DOOR-ENTER
SECRET  ROOM-GO  DOWN-OPEN  DOOR-UP-LEAVE  SECRET  ROOM-IN   YOUR
BEDROOM  OPEN  THE SECRET DOOR-(BOTH SECRET DOORS  MUST  NOW  ARE
OPEN)-GOTO  SLEEP-PRESS T IF ITS TO EARLY TO  SLEEP-------END  OF
DAY ONE

 DAY TWO:

 GOTO THE BATHROOM-TAKE AN ASPIRIN-TAKE A SHOWER-WALK DOWN AND GO
TO  THE  LIVING  ROOM-USE  YOUR  WATCH  WITH  THE  CLOCK  IN  THE
LIVINGROOM (YOU SYNCHRNIZE YOUR WATCH)-IF THE DOORBELLS RINGS ,GO
AND  OPEN  THE FRONTDOOR-YOU GET A BOX WITH A PIECE  OF  GLASS-GO
BACK TO THE LIVING ROOM AND USE THE PIECE OF GLASS ON THE MIRROR-
NOW  STEP  IN THE MIRROR-ENTER THE RIGHT DOOR  NORTH-W-ENTER  THE
DOOR  EAST-WALK  NORTH  IN  THE  MIDDLE  OF  THE  SCREEN  (SECRET
PASSAGE)-W-PICK  UP  BINOCULARS (DON'T ENTER THE  RIGHT  ROOM)USE
YOUR GLOVES-PULL THE LEVER (BETWEEN THE TWO DOORS)-ENTER THE LEFT
DOOR-WALK IN THE MIDDLE OF THE SCREEN THROUGH THE SECRET PASSAGE-
W-N-GO NORTH THROUGH THE NEW OPENING-W-FOLLOW THE PATH WEST-ENTER
THE OPENING NORTH IN THE MIDDLE OF THE SCREEN-TAKE  SHOVEL-E-E-E-
WALK  TO THE RIGHT OPENING NORTH-E-STEP THROUGH THE  MIRROR-LEAVE
THE  HOUSE-ENTER THE GARAGE BEHIND THE HOUSE-ENTER  CAR-TURN  THE
RADIO  ON-AFTER THE MESSAGE THAT YOU MUST TURN YOURSELF  IN:LEAVE
THE GARAGE AND GO IN FRONT OF THE HOUSE-WALK WEST TO THE CEMETER-
ENTER  CEMETER-NOW SEARCH FOR THE GRAVE FROM J.MCKEEGAN -USE  THE
SHOVEL  ON  THE GRAVE AND YOU FIND SOME DIARY PAGES-LOOK  AT  THE
PAPER  YOU'VE FOUND IN THE GRAVE-NOW GO BACK TO THE HOUSE  AND  A
POLICE  MAN ARREST YOU AND PUTS YOU IN JAIL-PUT THE  MONEY,GLOVES
AND  THE BOBBY PIN UNDER THE PILLOW-PICK UP TIN CUP-USE  THE  TIN
CUP WITH THE IRON BARS-GIVE THE CARD FOR FREE LEAVING THE JAIL TO
THE  POLICE MAN-TAKE GUN FROM THE WALL-LEAVE POLICE  STATION-W-GO
BEHIND YOUR HOUSE TO THE GARAGE-DO NOT ENTER THE GARAGE-WAIT HERE
UNTIL 6.00 PM-DELBERT IS COMING-FOLLOW HIM IN HIS GARDEN-GIVE HIM
THE  SCOTCH-WHEN HE'S GONE,PICK UP THE  STICK-W-W-ENTER  HOUSE-E-
WALK  THROUGH  THE MIRROR-ENTER THE RIGHT DOOR-WALK  THROUGH  THE
SECRET  PASSAGE NORTH-E-E-THROW THE STICK IN THE  ABYSS-WHEN  THE
MONSTER IS GONE WALK EAST-WALK NORTH IN THE MIDDLE OF THE SCREEN-
YOU  ARE  AGAIN  IN PRISON-PICK UP YOUR  THINGS  FROM  UNDER  THE
PILLOW-USE  BOBBY  PIN ON DOOR-USE BOBBY PIN  ON  DOOR-E-LOOK  AT
PRISONER-GIVE BOBBY PIN TO PRISONER-YOU GET A HEADBAND,DON'T  USE
IT  YET-N-W-E-USE HEADBAND-E-N-TURN ON ACCESS SCREEN-LOOK AT  THE
WOMAN-W-W-W-W-W-W-RIGHT   IN  THE  SCREEN  NORTH-E-WALK   THROUGH
MIRROR-WALK THROUGH THE RIGHT DOOR-UP-ENTER LEFT DOOR-ENTER  BED-
END OF DAY TWO...

 START DAY THREE:

  ENTER  BATHROOM-TAKE A ASPIRIN-TAKE SHOWER-W-WALK  THROUGH  THE
LEFT  DOOR-N-DOWN-GO OUTSIDE-E-E-ENTER FOODMARKET-GIVE  MONEY  TO
THE MAN-TAKE BOTTLE OF SCOTCH-GO OUTSIDE-E-E-ENTER  LIBRARY-ENTER
ROOM  EAST-TURN ON THE READER-USE MICROFICHE CARD ON THE  READER-
READ  TEXT-LEAVE ROOM-LEAVE LIBRARY-W-W-W-W-YOU MUST BEIING  HERE
BEFORE  ELEVEN  O'CLOCK-ENTER HOUSE-WAIT UNTIL  THE  DOORBELL  IS
RINGING-OPEN DOOR-YOU GET A PACKAGE WITH A AXE HANDLE-ENTER  ROOM
EAST-IN THIS ROOM ENTER THE LEFT DOOR-DOWN-PICK UP LOOSE ROCK  IN
THE MIDDLE OF THE CELLAR-LOOK IN HOLE-GET KEYS-UP-E-WALK  THROUGH
THE MIRROR-ENTER THE RIGHT DOOR-ENTER OPENING NORTH-W-W-N-N-N-USE
LOOSE  ROCK  IN THE HEART OF THE POWER NEXUS (ON  LEFT  WALL)-USE
ROCK WITH AXE HANDLE-E-E-E-E-E-WALK THROUGH THE RIGHT  OPENING-E-
STEP  THROUGH THE MIRROR-WALK THROUGH THE RIGHT  DOOR-UP-W-ANSWER
PHONE-WALK THROUGH THE LEFT DOOR-UP-GOTO BALCONY-CLIMB DOWN ROPE-
ENTER GARAGE-POUR THE SCOTCH INTO THE GASTANK FROM THE  CAR-ENTER
CAR-START  THE MOTOR WITH THE KEYS-LEAVE  CAR-LEAVE  GARAGE-CLIMB
ROPE-ENTER  HOUSE-D-D-E-WALK THROUGH THE MIRROR-WALK THROUGH  THE
RIGHT  DOOR-WALK  THROUGH  HOLE  NORTH-ENTER  THE  LEFT  HOLE-USE
GLOVES-PULL  LEVER-LEAVE ROOM WEST-IN THE LIVING ROOM:USE  HAMMER
ON THE MIRROR...THE END

 I know all you guys out there have problems with adventures,  be
they big or small.  Whatever the problem is,  I am there to solve
them. Never hesitate to call or write to me at the address below.

 Math Claessens
 Wagenaarstraat 58
 NL-6164 XM  Geleen (L)
 The Netherlands
 Tel. ++31-46-752532 (do mind possible time differences!)

 Don't  forget stampts if you write.  Don't forget the time  when
you call.  I prefer telecommunicative contacts between 19:30  and
22:00 hours if you don't mind.  And forget about contacting me in
any weekends! 

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.