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WORKING WITH APPLE //e BASIC PART V by Frank Lemmen

In the previous episode of this continuing story,  we ended  with 
the  STOP command.  Now,  we'll take a look at the last of  Apple 
basic commands.  So this is the last episode of the Dallas-a-like 
series.

STORE
 STORE array-name
  This function is a tape function, so this is not relevant for
  our emulator.

STR$
 STR$(value)
  Converts a value into a string.

TAB(
 TAB(spaces)
  An element of a print list, usable only in print lists.
  TAB moves the print position to the declared number of  spaces 
  form the left margin.

TAN
 TAN(angle)
  Returns the tangent of an angle expressed in radians.

TEXT
  In  the  graphics of high  res  graphics  modes  TEXT,  returns 
  operation to the full screen text mode of 24 lines.

THEN
 IF condition THEN instruction.

TO
 HPLOT TO X1,Y1 TO X2,Y2, TO........

TRACE
 A debug aid,  which displays the line number on the screen  each 
 time a statement is executed.  The number may be overwritten  by 
 PLOT commands.  The command  can be terminated by CRTL-B or  the 
 NOTRACE command.

USR
 USR(argument)
   This  function  passes  an  argument  to  a  machine  language 
   subroutine.

VAL
 VAL(string value)
   This function makes a numerical evaluation of  a  string.  The 
   first  character must be a possible number item,  or  a  0  is 
   returned.

VLIN
 VLIN start-y, end-y AT x
  In low res graphics,  VLIN draws a vertical line from the  line 
   designated  as start-y to the line designated  as  end-y,  and 
   located at the column designated as x.

VTAB
 VTAB line
  Moves the cursor to the specified line.

WAIT
 WAIT Address, condtion, test-on
  Used to insert a pause of controlled duration into a program.
  The address is the decimal address of a location whose contents 
  is  to be  tested.  The condition is a  numerical  value  0-255 
  inclusive,  which specifies the bits to be tested.  The test-on 
  value may be from 0-255.  Effectively,  this indicates  whether 
  the test for each bit is to be made for 1s of 0s. If neither is 
  specified 0s are assumed.

XDRAW
 XDRAW shape number AT x-coordinate, y-coordinate XDRAW shape nr.
   Identical  in construction to DRAW,  but draws  the  shape  in 
   complement to the color spcified by the most recent HCOLOR.

That was all,  folks!  I'm now searching for a new series. If you 
have  any suggestions,  please jot them down on a piece of  paper 
and send it to the ST NEWS correspondence address.

Disclaimer
The text of the articles is identical to the originals like they appeared in old ST NEWS issues. Please take into consideration that the author(s) was (were) a lot younger and less responsible back then. So bad jokes, bad English, youthful arrogance, insults, bravura, over-crediting and tastelessness should be taken with at least a grain of salt. Any contact and/or payment information, as well as deadlines/release dates of any kind should be regarded as outdated. Due to the fact that these pages are not actually contained in an Atari executable here, references to scroll texts, featured demo screens and hidden articles may also be irrelevant.